tisdag 28 juli 2009

Glöm mitt tidigare inlägg!


Jag tycker INTE ALLS om "Kafka på stranden". Första hälften älskade jag! Härliga personbeskrivningar med en egendomlig och intresseväckande story trodde jag. Men nu börjar jag få dåligt samvete för att jag haussade upp den innan jag hade läst hela. Boken passar mig inte alls! Storyn blir knepigare och konstigare ju längre man kommer, och jag upptäckte till min förvåning att jag började bli irriterad och arg på berättelsen. Det ska bli oerhört spännande att höra vad alla ni andra tycker, men om sanningen ska fram så önskade jag att vore av med eländet efter två tredjedelar av boken... Nej, aldrig mer en Murakami bok för min del! Nu blir det istället mys pys med en gammal klassiker: "Brev till en bokhandel" av Helene Hanff.
Förresten, det jag skrev om Keplers "Hypnotisören" stämmer. Den håller dessutom hela vägen!
/Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar