måndag 5 oktober 2009

Nya tider för Bokiacirkeln





Ikväll startar vi upp Bokiacirkeln på nytt, och vi välkomnar två nya medlemmar! Nog för att jag och Caroline hade en underbart trevlig kväll sist, men det kändes ändå nödvändigt att utöka Bokiacirkeln med lite nytt blod. Därför är det jätteroligt att systrarna Skogman, Susanne och Linda, vill vara med! Susanne och Linda lärde jag känna när jag var sju år gammal, i en skidbacke i Norge. Efter många års brevväxling började våra familjer införa tradition att julpyssla en gång om året. (I år kommer garanterat boken "Julpyssel" införskaffas för ändamålet. Jag är trött på att pyssla i timmar för att få fram ett glittrigt ljus som börjar brinna enbart för att klisteret jag har råkat använda är brandfarligt...)




I vilket fall... Tills idag har några av oss läst Nudelbagaren av Ma Jian. Linda mailade från Ecuador: Vad tycker jag om Nudelbagaren? Jag tycker om den även om vissa kapitel eller avsnitt (eller vad man ska kalla dem - det var ju nästan noveller, fast inte riktigt) var lite väl tokiga. Skulle nog ge den en 7:a i betyg.




Vad gänget ikväll tycker får jag återkomma med senare.


/Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar