tisdag 6 oktober 2009

Kärleksmys i oktobermörkret


"De enkla tankarna kommer till mig först när jag trasslar in mig i de komplicerade"
Det är ett citat ur månadens nya bok: Brida av Paulo Coelho.

Varje gång jag går till frisören blir jag uppmanad att läsa Paulo Coelho. Det spelar ingen roll om jag byter frisör eller frisersalong - det verkar som Paulo Coelho hör till frisörenas kurslitteratur! ALLA älskar Coelho. Alltså har jag gjort som jag brukar: köpt böckerna, lagt de på hög, och högen har förblivit liggande. Oläst. Lite pinsamt att komma tillbaka till frisören två månader senare och fortfarande inte läst Coelho. Alltså tvingas jag byta frisör och så börjar allt om från början igen. Men tack vare Bokiacirkeln blir det ändring på den saken!

Brida är en ung och vacker kvinna från Irland, med en ovanlig gåva. Nyfiken och på jakt efter svar uppsöker hon en mästare i magi för att lära sig mer om denna gåva. Hon vill också få kunskap om hur hon finner sin själs andra hälft. Ju mer ihärdigt hon söker, desto mer börjar hon tveka. Vill man verkligen få reda på vem som är ens själfrände?

Coelho har sålt över 86 miljoner böcker i 156 länder och hans verk har översatts till 61 språk. Hans mest kända bok, Alkemisten, har sålt i 46 miljoner exemplar. Det ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar