tisdag 12 maj 2009

Vilken vånda att välja bok...

Oj oj vad svårt det är! Jag har fått i uppdrag att välja bok till nästnästa gång vi ska träffas - inte så lätt som jag trodde. Jag vill ju så gärna dela med mig av mina favoriter, men inser att jag själv då inte får läsa något nytt och oupptäckt. Funderade mycket på Jodi Picoults bok "Allt för min syster" (W&W) efter förra boken vi läste (Ishiguro, "Never let me go"), eftersom böckerna tangerar varandra ämnesmässigt. Men eftersom jag redan läst den så rekommenderar jag den här istället - en fantastisk bok!

Men, som sagt, det är inte lätt. Jag har funderat på någon bok av Haruki Murakami, Joyce Carol Oates, Tawni O'Dell eller möjligtvis "Vägen" av Cormac McCarthy. Jag får nog ta och be mina kära bokcirkelvänner om hjälp vid tillfälle, det här ger mig beslutsångest... undrar om de går med på att läsa alla fyra böckerna samtidigt...?

1 kommentar: